سیستم مرکزی رک فریونی زیر صفر

رک سردخانه‌ای زیر صفر:

رک‌های فریونی زیر صفر بوران مناسب جهت استفاده در سردخانه نگهداری -18 درجه سانتی‌گراد سردخانه‌های نگهداری و بهره‌برداری -25 درجه سانتی گراد و همچنین تونل انجمادهای -40 درجه سانتی گراد در سه تیپ مختلف تولید می‌گردند.

در رک‌های سردخانه‌ای فریونی از چند کمپرسور به‌صورت موازی استفاده می‌شود. رک‌های زیر صفری بوران به کمپرسورها به کمپرسورهای سیلندر پیستونی یا اسکرو مجهز می‌شود.

مصرف انرژی:

سیستم‌های رک در مقایسه با سیستم‌های تک فریونی مصرف انرژی بسیار کمتری دارند؛ و یکی از اصلی‌ترین عامل‌های استفاده رک در دنیا کاهش مصرف انرژی سردخانه می‌باشد به نحو امن صورت پذیرد و سیستم بازدهی بیشتری را نسبت به سیستم‌های تک داشته باشد. همچنین با توجه به ایجاد کنترل ظرفیت و میزان مازاد حجم کندانسور سبب بالا رفتن cop کمپرسورها و افزایش طول عمر روغن، کمپرسور، کندانسور و دیگر موارد می‌نماید

کمپرسور:

با توجه به کاهش تعداد کمپرسورها این امکان پدید می‌آید تا با صرف هزینه مشابه از کمپرسورها با تکنولوژی بالاتر بهره گرفت به‌طور مثال به‌جای استفاده از کمپرسور سیلندر پیستونی می‌توانید از چند تا کمپرسور اسکرو با تکنولوژی عملکرد بهتری استفاده نمود در این حال با توجه به استفاده از کمپرسورهای به‌صورت موازی در صورت خرابی یکی از کمپرسورها مشکل بزرگی سیستم کلی سردخانه را تهدید نمی‌نماید و همچنین با توجه به نصب کمپرسور به‌صورت موازی مدیریت سطح روغن، دمای روغن و روغن‌کاری کمپرسور بهتر و تحت تدابیر امنیتی شدید صورت می‌پذیرد

دررک های سردخانه‌ای زیر صفر از کمپرسورهای پیستونی از برندهای بیتزر، بوک، رفکامپ، فراسکلد یا دورین استفاده می‌گردد و در صورت استفاده برای تونل انجماد جهت افزایش راندمان و ایمنی بیشتر از اکونو مایزر استفاده می‌گردد.

تابلو برق رک سردخانه زیر صفر

تابلو برق‌های مورداستفاده در رک‌های زیر صفری بوران دارای plc دانفوس می‌باشد و امکان کنترل از راه دور از طریق اینترنت رادارند تابلو برق سیستم رک توسط مجرب‌ترین و باتجربه‌ترین کارشناسان برق و مکانیک طراحی می‌گردد.

مزایای سیستم رک:

سیستم‌های رک سردخانه زیر صفری بوران دارای مزایای مختلفی ازجمله

  1.  امکان کنترل از راه دور و مانیتورینگ می‌باشد
  2. استفاده از فیلترهای روغن
  3.  ساخت منحصربه‌فرد آکو مالا تور و کنترل دقیق مویرهیت
  4.  کاهش چشم‌گیر مصرف انرژی
  5.  یکپارچه‌سازی سیکل برودت و ایجاد موتورخانه مرکزی
  6. کاهش استهلاک کمپرسور و سیستم ور
  7.  کاهش فضای موتورخانه
  8.  گزارش‌گیری راحت تراز شرایط کارخانه سردخانه
  9.  سیستم مدیریت روغن با اطمینان بالا
  10.  استفاده از اویل کولر و کارکرد بهتر کمپرسورها
  11.  استفاده از کمپرسور برای کل سردخانه به‌طور آماده در مدار