استاندارد ashrae

انتشارات و استاندارد های ASHRAE

ASHRAE در سال ۱۹۸۴ با نام ASHRAE تاسیس شد. اشری کار خود را با کتاب های آموزشی جیبی آغاز کرد و امروزه فعالیت های فراوانی در زمینه سیستم های سرمایشی گرمایش دارد و استاندارد ها و انتشارات این مجموعه جزء برترین ها در دنیا است و به شرکت ها به عنوان یک مرجع و ناظر کیفیتی قوی از آن استفاده میکنند. در همین راستا سعی بر آن داریم که در این مقاله توضیحاتی در باره اشری ارائه دهیم.

تاریخچه ASHRAE:

ASHRAE در سال ۱۸۹۴ توسط کارمندان یک کمپانی تهویه مطبوع با نام ASHRAE تاسیس شد. به مرور و با گذشت زمان واضافه کردن بخش های دیگری توانست شکل کاملی به خود بگیرد. اشری ASHRAE اختصار (سازمان مهندسی گرما، سرما و تهویه مطبوع آمریکا )(American Society of Heating, Refrigerating and Air Conditioning Engineers) است. اشری در سال ۲۰۱۲ بخش بازار یابی خود را گسترش داد و سعی بر اقتصادی کردن فعالیت های خود بیش از پیش گرفت. تمرکز اصلی این مجموعه بزرگ بیشتر بر روی انرژی های تجدید پذیر،محیط زیست، بهره وری انرژی، پایداری و کیفیت در صنعت و ساخت اجزای سیستم های تبریدی است. در حال حاضر ASHRAE یک مرجع معتبر و کامل برای فعالین در صنایع تبریدی (سردخانه و تهویه مطبوع) است.

انتشارات ASHRAE:

انتشارات اشری هرساله با چاپ مقالات وکتاب های راهنما یکی از معتبرترین و قابل استناد ترین انتشارات مهندسی مکانیک دنیا است. کتاب های جیبی در موضوعات مختلف تبرید که هر کدام در دانشگاه ها و کارگاه های آموزشی استفاده می‌شوند و به عنوان مرجع از آن یاد می‌شود. این مجموعه در زمینه تهویه مطبوع (HVAC) هر سال کتاب هایی با موضوعات:

استاندارد اشری ASHRAE

بنیادی (Fundamentals)

استفاده اچ‌وی‌ای سی (HVAC Applications)

سامانه‌ها و لوازم اچ‌وی‌ای‌سی (HVAC Systems and Equipment)

سرمایش (Refrigeration)

چاپ و ارائه می نماید.

استاندارد ASHRAE:

اشری طبق شرایط و قوانین خود اقدام به دادن استاندارد هایی با نام خود می‌کند. این استاندارد از اعتبار فوق العاده ای برخوردار هستند و طبق نظارت ها و قوانین سخت گیرانه‌ای داده می‌شوند. به همین دلیل محصولاتی که دارای این استاندارد ها باشند دارای کیفیت بالایی هستند و شرکت ها مشتاقانه خواهان دریافت این استاندارد ها هستند. صنایع برودت بوران با توجه به اهمیت و کاربردی بودن استاندارد اشری در زمینه سیستم های تبریدی اقدام به دریافت این استاندارد ها کرد و موفق به کسب استاندارد اشری شد و با عضویت در انجمن مهندسین مکانیک آمریکا سعی بر آن داشته که محصولاتی با کیفیت و مطابق با استاندارد های روز دنیا تولید نماید.

0 replies

Leave a Reply

Want to join the discussion?
Feel free to contribute!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *